image description
nonstop systems - Herning

5500 computere udskiftet på mindre end 3 måneder

Af Jens Peder Lerche, Projektleder, Jyske Bank

Da vi skulle have udskiftet ca. 5500 PC'ere i hele Jyske Bank-koncernen, både i de danske og de udenlandske afdelinger i Schweiz, Tyskland, Holland og Frankrig, søgte vi en professionel partner, der kunne påtage sig en så stor opgave på en yderst professionel og effektiv måde. Mange af vores PC'erne havde mange år på bagen, og vi trængte til kraftigere maskiner, der kunne klare tidens høje krav til software, bl.a. til video. Så tiden var inde til det helt store udrulningsprojekt.

Efter endt licitation indgik vi en aftale med nonstop, der havde givet et godt tilbud med realistisk sammenhæng mellem pris og kvalitet. Vi kendte til nonstop, da de tidligere havde udskiftet vores skærme. Vi vidste derfor, at nonstop var en troværdig partner, der leverede et kvalitetsarbejde. Efter vores eget forarbejde kom nonstop på banen og var færdige med opgaven på mindre end 3 måneder efter første planlægningsmøde.

nonstop stod for detailplanlægningen, hvor hver enkelt computer blev gennemgået med hensyn til aktivering og opdatering af ny software, kabeltrækning, antal RAM og skærmtype mv.  Vi holdt nogle frugtbare projektmøder med nonstop, og det store logistikarbejde faldt hurtigt på plads. Vi lavede også en aftale om datasletning (både hos os og i nonstops center som en ekstra sikkerhedsforanstaltning) og om håndteringen af det gamle IT-udstyr, som blev videresolgt.

Vi var meget imponerede over tempoet og kvaliteten af installeringen af vores nye maskinpark. nonstop havde gang i flere parallelle teams for at afslutte opgaven så hurtigt som muligt. De mødte kl. 14.00 på vores forskellige arbejdspladser og arbejdede til langt ud på aftenen og derefter i weekenden for at forstyrre vores arbejde mindst muligt. Den ambitiøse plan blev fulgt til punkt og prikke, og vores arbejdspladser blev efterladt flotte og fuldt funktionsdygtige med kablerne af vejen og tingene på rette plads.

I processen opstod der en række ekstraopgaver, som nonstop påtog sig. De var selvkørende fra første dag, meget fleksible og havde det store overblik. Derfor kunne vi i Jyske Bank sidde tilbagelænet i tryg forvisning om, at projektet kørte på skinner.

Detaljeret
planlægning

Økonomiske
besparelser

Højt
serviceniveau

Problemfri hverdag
og rolig nattesøvn